Støtteforløb for Myndigheder
Hos M2U – Socialkonsulenter tilbyder vi specialiserede støtteforløb til kommunale myndigheder, når en sag kræver mere end den traditionelle myndighedskontakt. Vores opgave er at skabe stabilitet, fremdrift og samarbejdsevne hos borgere, der ofte står med komplekse sociale, psykiske eller helbredsmæssige udfordringer.
Vi arbejder helhedsorienteret og tværfagligt og møder borgeren dér, hvor hverdagen udfolder sig — i hjemmet, i netværket, i skolen, på arbejdspladsen eller i kontakt med sundhed og psykiatri. Med M2U får I som myndighed et fleksibelt, driftsklart supplement, der både understøtter sagsbehandlerens arbejde og forebygger tunge, langvarige forløb.
Vores støtteforløb er dokumenterbare, målrettede og tilpasset hver enkelt sag. Målet er at skabe progression, retning og bedre beslutningsgrundlag — til gavn for både borgeren og kommunen.
Se eksempel på hvordan et velorganiseret og støttende forløb for myndigheder kan se ud:
Kontakt
Sagsbehandler kontakter M2U telefonisk, på mail eller via kontaktformularen.
Identifikation af behov
Sagsbehandler videregiver ønsker om støttebehov til M2U, for at identificere deres behov og præferencer.
Gennemgang af sagsakter
M2U gennemgår sagsakter, handleplan samt indsatsmål på den enkle borger med udfordringer.
Matching af borger og socialkonsulent
Herefter finder M2U det rette match mellem socialkonsulent og borger, som har relevante kompetencer og erfaringer.
Opstart af forløb
Sagsbehandleren faciliterer det indledende møde mellem borgeren og socialkonsulenten og sikrer, at der er klare mål og forventninger for forløbet.
Opfølgning og evaluering
Der afholdes løbende opfølgningsmøder med borger og sagsbehandler. Dette med henblik på at orientere og evaluere forløbet, så forventningerne hele tiden er ajourførte.